לדעת לגעת - סדנת הפגת מתח ומגע הורים וילדים

גם ילדים חווים לחץ ומתח; מתח בלימודים, לחץ חברתי ומתח על רקע אישי ומשפחתי. ילדים רבים חווים קשיי ריכוז, כעס, עצבנות וחוסר שקט פנימי. מה אנחנו כהורים יכולים לעשות עם זה ? איך אנחנו יכולים לבלום ולו במעט את הציפיות והלחץ על ילדנו ?

לחץ ומתח הם האויב העיקרי של החברה המערבית במאה הנוכחית. המתח הוא אחד הגורמים העיקריים להיווצרותם של מחלות והוא פוגע באיכות החיים שלנו.

 

לילדים של ימינו אין הרבה הזדמנויות לשקט, הם מוצפים בגירויים, יושבים שעות מול המחשב והטלוויזיה וממעטים בפעילות גופנית או בפעילות מרגיעה.

ולנו ההורים חסרים כלים להתמודד עם המתח שהילדים חווים, חסרים לנו כלים שעשויים להרגיע את ילדינו ולפתח בהם איכויות של קשב, ריכוז, שקט פנימי ושליטה עצמית.

 

הסדנא תלמד אותנו, הורים וילדים כאחד, כלים פשוטים וזמינים להפיג מתחים, להרפות, ולטפח שלווה ורגיעה בחיי היומיום.

מתח בא לידי ביטוי בגופנו ברמה הפיזית, הנפשית והמנטאלית ובסדנא נלמד להרפות מתחים בכל הרמות הללו; באמצעות תנועה, נשימה, תרגילים בזוגות, מגע, הרפיה ודמיון מודרך.

 

תנועה ותנוחות יוגה – התנועה מאפשרת שחרור של מתח גופני המצוי בשרירים ובשלד.

תנוחות היוגה מחזקות את הגוף, משפרות את היציבה, הריכוז, שיווי המשקל ומחזקות את בטחון הילד בגופו. התנוחות לקוחות מעולם החי והצומח ומפתחות את הדמיון.

 

נשימה – הנשימה היא כלי רב עוצמה לשחרור ורגיעה. זוהי דרך ליצור רגיעה ומנוחה לגוף ולנפש.

 

מגע- דרך עיסויים ומגע ניתן ליצור תקשורת "אחרת" בין ההורה לילד, תקשורת לא מילולית, מקרבת וקשובה. ההורה לומד כלי מאד משמעותי לחיים באמצעותו הוא יכול להרגיע את הילד.

 

עבודה בזוגות- תרגול של תנועה ומשחקים בזוגות שמטרתם ליצור אינטראקציה שונה וחדשה בין הורה לילד, דרך התרגילים והמשחקים לומדים עקרונות כמו "מוביל- מובל", סבלנות, הקשבה, אמון ושיתוף פעולה.

 

הרפייה ודמיון מודרך- מאפשרים לילד להתחבר למקורות של שמחה, עוצמה ושקט פנימיים. הם יוצרים "אי של שקט" בתוך ההתמודדות עם חוויות היומיום.

 001

יום כיף לקבוצה מפונקת ? לכו בעקבות הלב - קבלו הצעת מחיר

התוכן  שייך ל>גיבוש למשפחה<

 

 

 

 

 

 

פייסבוק  אינסטגרם   טריפאדוויזר   יוטיוב   ביקורות גוגל   וואטצאפ      

 

יום הולדת 50-60-70

 

 

top